Vajinal Enfeksiyonlar

Vajinal Enfeksiyonlar Nasıl Oluşur, Çeşitleri Nelerdir?

Kadınlar en çok vajinal enfeksiyonlardan rahatsız olurlar ve bundan da çok korkarlar. Kadınlarda normal şartlarda enfeksiyon olmaz. Özellikle doğum yapmamış, herhangi bir cerrahi işlemden geçmemiş bir kişide enfeksiyon olma ihtimali çok düşüktür. Enfeksiyonlar ya kadının vajinasında doğasında var olan mantarların enfeksiyon yapma kabiliyetini kazanmalarından sonra oluşur veya trikomonas vb. gibi mikrobik enfeksiyonlar olur. Ayrıca cinsel yolla bulaşan mikroplarda vardır. Esasında vajinada mantar enfeksiyonu kadınlarda çoğu zaman hatta bekarlarda zaman zaman görülebilir. Temelde mantar enfeksiyonu cinsel temas hastalığıdır. Kişide eğer böyle bir enfeksiyon varsa mutlaka erkeğin de tedavi edilme ihtiyacı vardır. Trikomonas başka bir mikrop cinsidir ve bu da çok sık görülür kadınlarda. Daha çok mikroskop muayenesi ile anlaşılır ama mantarı teşhis etmek için mikroskop muayenesine gerek yoktur zaten görüntü olarak peynir gibi akıntı oluşu, kaşıntı oluşu ve beyaz renkli oluşu mantar enfeksiyonunun tanısını çok kolay koydurur. Ayrıca cinsel yolla bulaşan ve bu tip hastalıklara yol açan hastalıklar daha ciddidir. Özellikle bunlardan bel soğukluğu, frengi vs. gibi enfeksiyonlar vardır ve bunlar olduğu zaman mutlaka akıntı olur. Doktor mutlaka bu hastalıklarda kültür yapar ve teşhisini koyar. Bu nedenle kadınlarımıza mikrop kapmaması açısından mutlaka prezervatifle korunmalarını tavsiye ederiz. Bu enfeksiyonların tedavisi kolay ve mümkündür. Başlangıçta fark edilirse hiçbir hastalığa yol açmaz ama vücudun içinde yumurtalıklarda, yumurtalık etrafında kanallarda oluşan enfeksiyonlar ise o enfeksiyon çok farklı. O enfeksiyon oluştuğu zaman yani tüplerde bir enfeksiyon oluştuğu zaman çocuk yapmaya engel olabilir veya dış gebelik gibi problemlere neden olabilir.