Doğumun Başladığını Nasıl Anlarız?

Doğum nasıl başlar, nasıl fark edilir, hastaneye hangi şartlarda başvurulur ve hastaneye geldiğiniz zaman hekiminiz size ne gibi katkılarda bulunur? Genellikle son aylarda karnınızda zaman zaman oluşan sertlikler görürsünüz. Bazen karın taş gibi olur, sonra bırakır gider, bunların tam olarak ne olduğunu bilemez. Bunlar doğum ağrısıdır. Gebeliğin başından beri rahim kendini hazırlar. Bu sertleşmeler rahmin kasılmasıdır. Eğer bu kasılmalar gayet düzenli bir şekilde sanki düzenli bir saat gibi 3-5 dakikada bir gelip 15-20 sn. sürüp kaybolursa doğum başlamış demektir. Bu esnada az miktarda bir kanama, lekelenme, su gibi bir leke görülebilir, biz buna nişan bozulması diyoruz ve doğum artık başlamıştır. Esasında nasıl ki o ilk aylarda son aylarda hissettiğiniz kasılmalarda bir ağrı yoksa doğumdaki ağrı da bu kadardır. Doğumda ağrı temelde olmaz. Ancak bazı gebeler çok fazla ağrı geldiğini, bağırıp çağırdıklarını duymuşsunuzdur. Esasında bu bağırtıların temel olayı kişide oluşan korkuya bağlıdır. Eğer kişi doğumdan önce psikolojik olarak ve teorik olarak doğum konusunda aydınlatılırsa görecektir ki doğumda asla bağırma olmaz ve doğum çok huzurlu ve normal geçen bir olaydır.

Doğum başladı hastaneye gittiniz. Öncelikle doktorunuz ve ebe sizi muayene eder. Rahim ağzında bir açılma olur ve bu santimetre ile ifade edilir. Burada saatler süren bir periyoddan sonra rahim ağzı tam açılır. Rahim ağzının tam açılması aşağı yukarı 10 cm. yani bir çocuğun başının geçebileceği kadar bir çapta olur. Bu esnada kişide ıkınma duygusu olur.