Adet Dışında Kanama Görülmesi

Adet dışında kanamalarda öncelikle vücutta bir hastalık var mı ona bakarız. Mesela muayenemizde rahim ağzı dediğimiz serviksten meydana gelen kanamalar vardır ve çok önemlidir. Bu kanamalar daha çok ilişki sonrası oluşur, bazen kendiliğinden de olabilir. Onun için mutlak suretle bu kişilerin vajinal muayenesine bakmak lazım ve orada bir yara olup olmadığını görmek lazım ve görülürse mutlaka smear almak lazım.

Kanama rahimden nasıl meydana gelir? Hormonal bir düzensizlik varsa, yumurtlamada herhangi bir problem varsa veya hormonların endometrium bir sorun varsa ara kanamalar olur. Endometrium zarı kalınlığı belli bir miktarın üzerindeyse biz buna endometrial kalınlaşma halk arasındaki tabiri ile rahim kalınlaşması diyoruz. Rahim kalınlaşması neden olur? Ya hormonal bir dengesizlik vardır veya rahimde kanser vardır. Onun için her doktor rahimde böyle bir kalınlaşma gördüğü zaman hastasına biyopsi alınmasını tavsiye eder. Patoloji sonucunda kanser vs. gelirse onkolojik tedavisi yapılacaktır. Hormonal dengesizlikse hormonal ilaçlar verilir. Bazende rahim içerisindeki myomlar veya polipler de ara kanama yapabilirler. Rahim zarındaki enfeksiyonlardan da ara kanamalar olur. O halde ara kanamasıyla gelen bir kişiyi önemsemek gerekir. Mutlaka pelvik muayenesi yapmak lazım ve mutlaka ultrasonla görmek lazım. Ultrason bize çok şey verir. Şüpheli hallerde mutlaka endometrial biyopsiye başvuruyoruz. Bence kadınların en avantajlı tarafı da budur. Çünkü bunlar rahim kanserinde erken dönemde kanamayla hastayı doktora gönderir. Mesela kişi düzenli bir muayeneden geçmiyorsa vücudun diğer yerlerinde oluşan kanserler genellikle kanser ilerledikten sonra farkına varılır. Rahim kanserlerinde erken dönemde kanama olduğu için gerek ilişkide gerek ilişki dışında hasta endişeye kapılır ve hekime yönlenir. Bunların teşhisleri çok basit bir şekilde konmaktadır.