aliceylanerden@mynet.com

VAJİNİSMUS

vajinismus

VAJİNİSMUS

KADIN ARZU ETTİĞİ HALDE EŞİYLE İLİŞKİ YAPAMAMASI DURUMUDUR. OLAY GENELLİKLE PSİKOLOJİK SORUNLARDAN KAYNAKLIDIR. KADININ KENDİNE AİT CİNSEL ORGANLARINDA Kİ İLİŞKİYİ ENGELLEYEN DURUMLAR ÇOK NADİRDİR.

ÖZELLİKLE YENİ EVLİ ÇİFTLERDE BU DURUM ÇOK CAN SIKICIDIR. BU KONUDA CİNSEL DENEYİMİ OLMAYAN KİŞİLER İÇİN BİR KABUSA DÖNÜŞÜR. ZAMANLA BUGÜN YARIN BU İŞİ ÇÖZERİZ DİYE BEKLENSEDE ÇOĞU KEZ BAŞARILAMAZ VE KİŞİLERİN EVLİLİKLERİ BİTME NOKTASINA GELEBİLİR.

BİZ BUNA DAHA ZİYADE ERTELEME HASTALIĞIDA DİYEBİLİRİZ. ANCAK ERTELENDİKÇE TEDAVİ DAHA DA ZORLAŞIR.

CİNSEL EĞİTİM ALMAMIŞ ÇOCUKLUĞUNDA TACİZE UĞRAMIŞ OLANLARDA VEYA BİLGİSİ OLMAYAN İNSANLARDAN YANLIŞ BİLGİLER ALIP KIZLIK ZARININ BOZULACAĞI AŞIRI KANAMA OLACAĞI ÇOK ŞİDDETLİ AĞRILAR OLACAĞI GİBİ YALAN YANLIŞ BİLGİLER BU DURUMU ORTAYA ÇIKARAN NEDENLERDİR.

BU HASTALIĞIN TEDAVİSİNİ KİM YAPAR DERSEK İLK AKLIMIZA GELEN KADIN DOĞUM UZMANLARI OLMASI GELSEDE KADIN DOĞUM UZMANLARI PSİKOLOJİ KONUSUNDA YETERLİ DENEYİMLERİ VE EĞİTİMLERİ OLMADIĞINDAN ÇOĞU KEZ TEDAVİDE YETERSİZ KALIRLAR. PSİKİYATRİ UZMANLARI VE PSİKOLOGLAR İSE BU ORGANLARIN ANATOMİSİNİ VE İŞLEVLERİNİ TAM BİLEMEDİKLERİNDEN BUNLARDA TEDAVİDE YETERSİ KALIRLAR. BU NEDENLE BU TEDAVİ ÖZELLİKLE PSİKOLOJİ EĞİTİMİ ALMIŞ KADIN DOĞUM UZMANLARI TARAFINDAN YAPILMASI DAHA UYGUN OLUR.

TEDAVİ GENELLİKLE KOLAYDIR VE BAŞARI ŞANSI ÇOK YÜKSEKTİR. ÖNCE BİLİÇSEL VE ETYOLOJİK YÖNDEN İNCELENİR. KİŞİYİ KORKUTAN NEDEN ORTAYA ÇIKARILIR. DAHA SONRA KENDİSİNE CİNSEL ORGANLARI TANITAN EĞİTİM VERİLİR. NEFES ALMA EGZERSİZLERİ KEGEL EGZERSİZLERİ ÖĞRETİLİR. KİMİNE GÖRE PARMAK KİMİNE GÖRE VAJİNAL DİLATATÖR KULLANMAK DAHA UYGUN İSEDE KİŞİYE KABUL EDEBİLECEĞİ BU YÖNTEMLERDEN BİRİ UYGULANIR. ÇOĞU KEZ 3-4 GÜN İÇERİSİNDE SONUÇ ALINIR.