Vajinismus Nedir, Tedavisi Var mıdır?

Vajinismus bir kadının arzu ettiği halde eşiyle ilişkiye girememesi halidir. Her 10 kadından 1 tanesinde görülüyor. Fakat bazılarınınki çok hafiftir sadece bir ağrı şeklinde hissedilir, bazıları ise şiddetli derecedeyse kadın asla erkeğe yaklaşamaz yaklaşırsa da şiddetli tepkiler gösterir ve ilişkiyi imkânsız hale getirir. Bu özellikle yeni evli olan çiftleri için son derece önemli bir problemdir. Hastalarımızın büyük bir çoğunluğu psikolojiktir ve tedavisi mümkün bir hastalıktır.

Bu konuyu iki başlık altında toplayacağız. Birincisi organik dediğimiz yani vücudumuzda herhangi bir sorun nedeniyle olabilir (örneğin; kızlık zarı sert olabilir, vajina dar olabilir gibi…) Bunlar çok nadir oluyor. Zaten bir dakikalık bir muayene sonucunda doktor bunun organik mi yoksa psikolojik mi olduğunu hemen anlar. Hastalarımızın büyük bir çoğunluğu psikolojiktir ve tedavisi mümkün bir hastalıktır. Ayrıca kadın doğum uzmanlık alanında vajinismus hastalığına pek yer verilmez. Teorik bilgilerdir. Psikiyatri uzmanları da kadın doğum eğitimi almadıkları için bu hastalıkta genelde ortada kalınır. Genellikle kendisini bu konuda yetiştirmiş hekimler ve psikologlar bu hastaları çok rahat tedavi ederler. Birkaç seansta tedavi ederler ve bu tedavilerde ana amaç kişinin neden korktuğu neden çekindiği belli olduktan sonra buna uygun davranışsal terapi yapar. Gerekirse daha ileri yöntemler uygular. Ancak tedavisi birkaç seansta kesinlikle sonuç alınabilen bir hastalıktır.